10.11.2015

korkein pyyntö

vie minut rajalle, jonka jälkeen on vain paluu takaisin
olen vietävissä pitkälle
minulla on sata levotonta jalkaa yhdessä saappaassa

rakenteeni kestää kunnes menee rikki
olen kova ja täysin vailla suojavaistoja, äkkikuoleman oma
vie minut rikki itseni tähden

valitsin sinut koska loistat ja valaiset
valitsin nenäsi kaaren
olen suojaton kauneuden edessä

se on käsittämätöntä, mutta paperi voittaa kiven. luulen, että tietyt asiat ovat logiikkaan liittymättömiä. kauneus on yksi niistä. se voittaa vastoin alkuoletuksia.

...mutta minähän asetin nuolen suunnan ja säädin alkunopeuden ja laskelmieni mukaan... ei ei ei, ei se toimi kauneuden edessä.

idea hajoaa törmätessään kappaleeseen.

kauneus on kokemus. kun sinä sanot kaunis, et tiedä mitä minä tarkoitan. kun sanot luottamus, et tiedä. et voi tietää, en ole koskaan kertonut.

rikkimeno tarkoittaa että muuttaa suuntaa
sitä lyö lävitse ja tulee kestäväksi
siis tarkoitan:
tavoittelen tulen luonnetta, en itkua
(olet ymmärtänyt minut väärin, jos olet luullut että olen itkenyt tuhlatakseni aikaa)

annan ajatusten vuotaa lävitse
(jos ryhtyisin tilkitsemään joka aukkoa, siihen menisi koko vuosi, yhteen lauseeseen)

ajatukset ilmenevät lauseissa ja niiden väleissä
seuraavat ajatukset ilmentävät lauseita kirjoittavia käsiä

lempeys on korkein tavoitteeni
vähempään en tyytyisi