7.4.2016

musa

musiikki kouristuksia täynnä. musiikki suonensisäistä. musiikki sinun tanssisi. minun huulillani sinun tanssisi. sinun tanssisi minussa. minä tanssin sinussa. annat minulle kaiken tilan liikkua pinnallasi, ihanan vapaan lattian ja ilman sen yläpuolella kurottaa kohti tavoittamatonta.

et ole kuullut minusta vuoteen. katosin. se ei ollut temppu. minä kiepun. kiertoradalta toiselle. joudun vaikeuksiin ja niistä pois. joudun ihmisen vaikutuksen piiriin. saatamme muodostaa välillemme kovalenttisen sidoksen, mutta energiaa on liikaa, se heilauttaa minut toiselle kiertoradalle. olen vapaa elektroni; olen koditon, sillä minulta puuttuu sydän; minulta puuttuu subjektiviteetin tuntu.

sinä väreilet minussa. tunnen paineaallot tänne asti, vuosien jälkeen, vaikka vain puhaltaisit, vaikka vain antaisit ilman päästä ulos sieraimistasi.

(uskoisitko, jos kertoisin totuuden:
minä olen vain valoa,
minä olen vain tuuli.
vaatisitko minulta silti kovaa kuorta?)

katson, kuinka kudot ajatuksiasi muotoon ja asetat ajatuksesi minusta asetelmaasi.

(minähän olen tässä. minähän olen elävä. pulppuan.)

mietiskelen lampaiden kanssa, niiden hengitys on lämmin. elävien olentojen ruumiit ovat lämpimiä. miten se voikin minut yllättää? kuinka kauan vielä joudun etsimään omista silmistäni lempeyttä?